Sunday, July 08, 2012

Bukan anak manja

Assalamualaikum Warahmatullah

Even kita ada jawatan tinggi sekalipun, tolong lah jangan maki/ sumpah orang yang baru belajar. Cuba letakkan diri kamu dan selami apa perasaan kamu bila kamu yang baru pertama kali mula belajar sesuatu bidang baru dimaki seranah oleh orang atasan yang senior? Tak terkial - kial dan hilang konsentrasi bukan?
Nama pun manusia, saya pun belajar dari kesilapan diatas tindakan saya sendiri. 

Maaf, saya bukan ANAK MANJA. 
Agak touching lah bila kesilapan saya dikaitkan dengan family saya. Cukuplah libatkan diri saya sahaja.

Dan satu lagi, saya memang tak tahu niat di dalam hati kamu. Cukup lah saya pujuk hati ini & bersangka baik terhadap perbuatan kamu.

Kalau baby nanges comel aje, tapi bila orang dewasa nanges nampak burok bebenor. 
Tak payah la nanges!


Sayyidusshuhada
18 Syaaban 1433 H
Ma'asalamah Illalilqa

2 comments:

Muhammad Naim Abdullah said...

salam

bersabar ya farhanah.. :)

kuatkan dirimu

Sayyidusshuhada said...

Waalaikumsalam naim.

InshaAllah, terima kasih utk kata2 semangat kamu : )