Tuesday, September 11, 2012

Lepas habis belajar


Petang Ahad lepas aku kutip bijik sawit dengan emak. Sambil borak macam2 & ketawa kuat2 dengan emak, tiba - tiba gerimis. Masa kerja nanti mesti dah takde masa nak manje2 dengan emak bawah pokok sawit sambil masukkan bijik sawit dalam guni. Langit ni dh gelap semacam aje. Mula tu memang aku tak endahkan bunyi guruh. Macam nak hujan. Sayang kot bijik sawit yg comel ni tak dikutip. Lama - lama makin lebat pulak hujan turun. Terus aku lari pecut tolak kereta sorong yang penuh dengan bijik sawit, nasib baik tak langgar reban ayam. 

Sejuk. Sambil mengacau ngacau teh halia yang baru aku tambah gula dengan sudu, aku dah ambil keputusan muktamad. Aku dah fikir masak2 dengan keputusan yg aku nak ambil. Ingat nak buat air sangkuik sejuk, tapi nanti mesti takde sapa nak minum. Dah la hujan2 ni.

Memang mcm2 masalah dari minggu aku duduk kampung ni. Serabut. Mula tu kena paksa amik lesen kereta. Masa latihan tu aku tanya kawan aku ok tak masa dia tengok aku bawak kereta. Iyelah first time kot bawak dengan muka tak confident langsung. Asyik kena tegur je dengan cikgu. Boleh kawan aku cakap selagi tayar kereta tu tak terangkat ke atas, so aku bawak kereta tu ok je. Menggeletar lutut habaq ang!

Harap aku tak jadi macam ni.
=.=

Ni kes convo pulak. 
Malas cakap banyak aih. Aku tanak komen apa2 pasai ni. Terguris jiwa & raga. Raga pun ikut terguris sama ka? Abaikan. 

Jeles aku tengok ada kawan yang buat part time kerja. Aku ni dok dalam rumah ibarat katak dalam tempurung dah. Kadang aku terfikir gak daripada aku buat part time sekarang, nanti takde masa pulak nak luangkan dengan family. Baik aku buang  luangkan masa aku dengan dorang. Lagipun tiap2 hari aku memang kena pot pet pot pet dekat adik2 aku. Itu rutin wajib.

Dan sekarang ni KKM cakap penempatan untuk staff nurse tak dibuat lagi. Mungkin pertengahan bulan 10. Haih, jururawat masyarakat & MA dh masuk kerja ni. Ya Rabbi, runsing guwe! 
Kat mana entah aku bakal dicampakkan.

Baju uniform usah cakap. Lagi susah hati ada lah. Janji sebelum raya, tup tup sampai sekarang pun tak siap lagi. Rasa macam nak pakai baju kurung aje masa kerja nanti. Jubah ke? Biar sister terkejot sket. 

Kantoi! Ada orang ngaku rindu aku. 
Haha :D Kasi tabur bedak Johnson setepek kat muka lagi baru tau. Pastu sapu minyak angin banyak2 kat seluruh badan. Gilo kejam aku. Jujur, aku pun rindu ko sebenarnya :) Kat sini bukan ko boleh baca pun. Sebab tu aku boleh ngaku :P

Only memories were left everyday.


25 Syawal 1344 H

No comments: